မိန္းမလို မိန္းမရ/ mein: malou mein: maja. / adv ( of men ) in a womanish or effeminate manner; narrow-mindedly
“မိန္းမလို မိန္းမရ” ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ျမန္မာစာအဖြဲ႕က ထုတ္ေဝတဲ့ ျမန္မာ-အဂၤလိပ္ အဘိဓာန္ရဲ႕ ဖြင့္ဆုိမွႈပါ။ စိတ္သေဘာထား က်ဥ္းေျမာင္းမွႈကို ရည္ညႊန္းတဲ့ ေနရာမွာ သံုးေလ့ရွိပါတယ္။
“မိန္းမက်င့္ မိန္းမၾကံ” ဆုိတဲ့ အသံုးအႏွႈန္းလည္း ရွိပါေသးတယ္။ မေကာင္းတဲ့ အက်င့္ေတြ၊ မေကာင္းတဲ့ အၾကံအစည္ေတြကုိ ရည္ညႊန္းဖို႔ သံုးၾကတာပါ။
အမ်ဳိးသမီးေတြဟာ စိတ္ထား ပုိယုတ္ညံ့တယ္ ဆိုတဲ့ အယူအဆေတြကေန ဆင္းသက္လာတဲ့ အသံုးအႏွႈန္းမ်ိဳးေတြပါ။
ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာေတြ အပါအဝင္ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ အမ်ိဳးသားေတြထက္ အားနည္းေလ့ ရွိတာေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါဟာ အမ်ိဳးသမီးေတြကို တဆင့္ႏွိမ္ဖုိ႔ အတြက္ အေၾကာင္းျပခ်က္တခုေတာ့ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ တဘက္မွာ အမ်ိဳးသမီးေတြက အမ်ိဳးသားေတြထက္ အားသာတတ္တဲ့ ေနရာေတြလည္း ရွိတာပါပဲ။
ဘာသာတရားအရ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျမန္မာအမ်ားစု ကုိးကြယ္တဲ့ ဘာသာေရး အယူအဆဟာ တခ်ိဳ႕ဘာသာေရးေတြနဲ႔ ႏွိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ေတာ့ ေယာက်ာ္းမိန္းမ ခြဲျခားမွႈ အေတာ္ေလး နည္းတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလး လြတ္လပ္ခြင့္ ရွိတာကုိလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ႏွိမ္ထားတဲ့ အယူအဆေလးေတြေတာ့ ရွိေနပါေသးတယ္။ ရွင္အာနႏၵာ အေလာင္းအလ်ာဟာ ဘဝတခုမွာ ကာေမသု မိစၦာစာရာ ကံကုိ က်ဴးလြန္မိလို႔ ငရဲက်၊ ငရဲက လြတ္လာတဲ ့အခါ အျပစ္ ဆက္ခံရတဲ့ အေနနဲ႔ မိန္းမဘဝေတြ အလီလီျဖစ္၊ Gay ဘဝေတြ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္လုိ႔ ဆိုထားပါတယ္။ အဲဒီ့အခ်က္ဟာ အမ်ိဳးသမီးေတြကုိ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ထုိးႏွက္လိုက္တဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ ဒီေနရာမွာ တခ်ိဳ႕က အမ်ိဳးသမီးေတြလည္း တရားက်င့္ျပီး တရားရခြင့္ရွိတယ္ ဥာဏ္အလင္းရခြင့္ ရွိတယ္…ဒါေၾကာင့္ ႏွိမ္ထားတာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေစာဒက တက္ႏုိင္ပါတယ္။ ဥာဏ္အလင္းရခြင့္ ရွိတယ္ဆုိတာကေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ႏွိမ္ထားသလို ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာကလည္း ေခါင္းမေဖာ္ႏုိင္ေအာင္ ႏွိမ္ထားျခင္းမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တဆင့္ႏွိမ့္ထားျခင္းမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အျပစ္လုပ္လုိ႔ တိရစၦာန္ ျဖစ္လာရတယ္ ဆိုတာမ်ိဳးဆန္ဆန္ပါပဲ၊ အျပစ္လုပ္လုိ႔ အမ်ိဳးသမီး ျဖစ္လာရတယ္ ဆိုေတာ့ အဆင့္ႏွိမ့္ထားျခင္းဟာ ထင္ရွားေနပါတယ္။ သဘာဝ တရားၾကီးက … အျပစ္က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ အျပစ္သားေတြကုိ နိမ့္က်တဲ့ ေနရာကုိသာ ပုိ႔ေလ့ရွိတယ္လို႔ ဆိုတယ္ မဟုတ္လား။ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းေတြထဲမွာ အတိတ္ဘဝမွာ ကာေမသု မိစၦာစာရာ ကုိ က်ဴးလြန္းခဲ့ျခင္းကလည္း တခုအပါအဝင္ ဆိုေတာ့ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ျခင္းဟာ နိမ့္က်ေနတဲ့ အျပစ္ဘံု တခုဆန္ဆန္ အဓိပၸါယ္ သက္ေရာက္သြားပါတယ္။
ေဝသႏၱရာ ဇာတ္ေတာ္မွာဆိုရင္လည္း အလွဴခံသူ အေပၚ အယုတ္၊ အလတ္၊ အျမတ္ ၾကည့္မေနဘဲ ျပတ္ျပတ္သားသား စြန္႕လႊတ္လွဴဒါန္းတဲ့ ေဝသႏၱရာ မင္းၾကီးရဲ႕ ေစတနာ၊ တေလာကလံုးအတြက္ အလင္းေပးႏုိင္သူ ျဖစ္လာဖုိ႔ ၾကိဳးစားတဲ့ ေစတနာကုိ နားလည္လုိ႔ ရေပမဲ့ တဘက္မွာ ခုေခတ္ အျမင္နဲ႔ ၾကည့္လိုက္ရင္ ကေလး အခြင့္အေရးေတြ၊ အမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရးေတြ၊ human trafficking ေတြ၊ ကၽြန္စနစ္ေတြနဲ႔ ျငိေနတာကုိ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ဇာတ္လမ္းေရးတဲ့သူက ကေလးေတြနဲ႔ မိန္းမကုိ အရြယ္ေရာက္ျပီး ေယာက်ာ္းတေယာက္ရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္ပစၥည္းေတြလို႔ သေဘာထားပံု ရပါတယ္။ ပေဒသရာဇ္ေခတ္အျမင္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အလွဴခံသူက ေကာင္းတဲ့ေနရာမွာ အသံုးခ်မွာ မဟုတ္ဘဲ ကၽြန္သဖြယ္ အသံုးခ်မွာမို႔ အဲဒီ့ အလွဴဟာ ရက္စက္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေစာဒက တက္ႏုိင္တာက ေလာကတခုလံုး အလင္းရမယ့္ အက်ိဳးကုိ ျမင္လို႔ ဘုရားပြင့္ရင္ အားလံုးအတြက္ အက်ိဳးရွိမွာမုိ႔ ကေလးေတြနဲ႔ မိန္းမကုိ လွဴလိုက္ရတာလို႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ မိန္းမနဲ႔ သားသမီးေတြကို လွဴမွ ဘုရားျဖစ္မယ္ ဆုိတဲ့ ဥပေဒသၾကီး၊ သေဘာတရားၾကီးကို ဘယ္လုိရက္စက္တဲ့ တန္ခုိးရွင္ၾကီး(သုိ႔မဟုတ္) သဘာဝတရားၾကီးက ျပဌာန္းေပးလိုက္သလဲ။ ဥာဏ္အလင္းရေရးအတြက္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္နဲ႔တင္ မလံုေလာက္ဘဲ အမ်ိဳးသမီးနဲ႔ ကေလးကို ဥပေဒသၾကီးအရ သဘာဝတရားထံ ယဇ္ပူေဇာ္ေနရသလိုဆန္ဆန္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါေတြဟာ အျပင္မွာ လက္ေတြ႕ ရွိမေနေတာ့တဲ့အတြက္ Stoning ကုိ က်င့္သံုးေနဆဲျဖစ္တဲ့ ဘာသာေရးဓေလ့ေတြနဲ႔ စာရင္ အမ်ားၾကီး ေတာ္ပါေသးတယ္။
ဓေလ့ထံုးတမ္းအရ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း မိန္းမေတြ မတက္ရဘူး၊ မသြားရဘူး ဆုိတဲ့ ေနရာေတြ ရွိေနသလို ထဘီဟာ ဘုန္းနိမ့္ေစတယ္ ဆိုတဲ့ အယူအဆေတြကိုလည္း တခ်ိဳ႕ေတြ လက္ခံထားတုန္း ရွိပါေသးတယ္။
ဒီေနရာမွာ တခုရွိတာက အမ်ိဳးသမီးေတြကုိ ႏွိမ္ထားတဲ့ အယူအဆေတြကုိ အမ်ိဳးသမီးတခ်ိဳ႕ ကုိယ္တုိင္က ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံၾကျခင္းပါပဲ။ “ေယာက်ာ္းၾကီး ျဖစ္ျပီးေတာ့” ဆိုတဲ့ စကားကုိ အမ်ိဳးသမီးတခ်ိဳ႕ ကုိယ္တုိင္ ျမိန္ရည္ယွက္ရည္ သံုးစြဲေနၾကသလုိ “မိန္းမလို မိန္းမရ” ဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြကိုလည္း အမ်ိဳးသမီးေတြ ကုိယ္တုိင္ သံုးစြဲ ေနၾကတာပါပဲ။ ဘာသာေရး အစဥ္အလာ ထဲက ႏွိမ္ထားတဲ့ အယူအဆ မ်ိဳးကုိ ဆိုရင္ေတာ့ ပုိျပီး လက္ခံထားတတ္ၾကပါတယ္။ အရုိးစြဲေနၾကျပီေလ။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးေတြကုိယ္တုိင္က မဟာပုရိသ ဝါဒကုိ တဘက္တလမ္းက အားေပးေနသလုိလည္း ျဖစ္ေနတတ္ပါေသးတယ္။
(by ေကာင္းကင္ကုိ + ခေရငယ္)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
23 comments:
မဟာပုရိသ၀ါဒ ပုိ႔စ္ကုိ သိပ္ၾကီဳက္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဘာသာတရားမွာ မရွိေပမဲ႔ လူေတြက အယူစြဲေနတာလဲ ရွိသေပါ့.အိႏၵိယမွာ လက္ထပ္ပြဲမွာ မိန္းကေလးဘက္က တင္ျပီးေတာင္းရတာ ေတြ႔ခဲ႔တယ္။ဗမာမွာ ဒါမ်ိဳးေတာ့ မရွိဘူး။ေခါင္းျမီးျခဳံျပီး အျပင္မထြက္ရတာလဲ လြတ္လပ္မွဳပါဘဲ။
တင္ပါ့ဘုန္းဘုန္း။ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံက အမ်ားၾကီး လြတ္လပ္ပါတယ္။ အိႏၵိယတို႔ အာရပ္ႏုိင္ငံတုိ႔ဆုိ အစစ အရာရာ အမ်ားၾကီး ဆုိးမယ္။
ကာေမသုကံက်ဴးလြန္လို. ေနာင္ဘ၀မွာ မိန္းမျဖစ္ရ၊ Gay ျဖစ္ရတယ္ဆိုရင္၊ Tomboy ေတြကိုက်ေတာ့ေရာ ဘယ္လိုနားလည္ၾကမလဲ
ေတာ္ေတာ္ေလး ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း ေရးထားတာပဲ ။ တခ်က္တခ်က္ မေအာင့္ႏိုင္လို႕ ျပဳံးေတာင္ ျပဳံးမိလိုက္ေသးတယ္ ။ ေက်းဇူးပါ ။
လက္ရိွေခတ္အေနအထားနဲ႔ ျဖစ္သင္႔တာေတြကို ေတြးေတာၿပီးေရးထားတာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဘာသာေရးနယ္ပယ္နဲ႔ ပါတ္သတ္တဲ႔ အခ်ိဳ႕အခ်က္အလက္ေတြအတြက္ သံသယ ၀င္မႈေတြမ်ားေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ ေဝသႏၱရာဇာတ္ေတာ္ကို ဇာတ္လမ္းေရးတဲ့သူက လို႔သံုးႏႈန္းထားတယ္။ ဒီဇာတ္ေတာ္က ၀တၳဳမဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားေဟာပါ။ စဥ္းစားတာေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကိုယ္မပိုင္ႏိုင္ေသးတဲ႔ နယ္ပယ္ကို ကိုယ္႔အျမင္တစ္ခုတည္းနဲ႔ခ်ည္း ေကာက္ခ်က္ခ်လိုက္ရင္ လြဲသြားႏိုင္ပါတယ္။ အစ္ကို႔စာေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား က်ေနာ္ႀကိဳက္ပါတယ္။ ဘာသာေရးနဲ႔ ပါတ္သတ္တဲ႔အျမင္ေတြမွာေတာ႔ နည္းနည္းသတိထားေစခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ဘာသာက ႏူးညံ႔နက္ရိွဳင္းပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ျမန္မာေရွးစာေပမွာ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔ေတြ ေရႊနားေတာ္သြင္းေတြ ေရးတိုင္း အလြန္အက်ဴးေရးေလ႔ရိွတာကို သတိျပဳေစခ်င္ပါတယ္။ မ်က္စိေရွ႕ျမင္ေနရတဲ႔ လူစင္စစ္ကို မျမင္ဘူးတဲ႔ နတ္နဲ႔ႏိႈင္းၿပီး တင္စားတဲ႔ ဓေလ႔က အခုထိရိွတုန္းပါ။ အလားတူပဲ အလြန္အက်ဴးေရးဖြဲမႈေပါင္းမ်ားစြာေၾကာင္႔ နတ္ကိုးကြယ္မႈမ်ိဳးစံုလည္း ေခတ္ေကာင္းေနတာပါ။ ဒီကြန္မန္႔က ျပႆနာရွာတာ ေဝဖန္တာမဟုတ္ပါဘူး။ အစ္ကို႔ေနာက္ပိုင္းအေရးအသားေတြမွာ ဘာသာေရးသံသယေတြ မ်ားလာလို႔ ခါးတို႔လိုက္ရတာပါ။ အမ်ားႀကီး ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။ မ်က္စိေနာက္ စိတ္ေကာက္မွာစိုးလို႔ ဒီေလာက္ပါပဲ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ဇာတ္လမ္းေရးတဲ့သူလို႔ သံုးတာက ညီေျပာသလုိပါပဲ (((ေနာက္ၿပီး ျမန္မာေရွးစာေပမွာ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔ေတြ ေရႊနားေတာ္သြင္းေတြ ေရးတိုင္း အလြန္အက်ဴးေရးေလ႔ရိွတာကို သတိျပဳေစခ်င္ပါတယ္။ မ်က္စိေရွ႕ျမင္ေနရတဲ႔ လူစင္စစ္ကို မျမင္ဘူးတဲ႔ နတ္နဲ႔ႏိႈင္းၿပီး တင္စားတဲ႔ ဓေလ႔က အခုထိရိွတုန္းပါ။ )) အဲဒါ ဟုတ္တယ္ေလ။ ဇာတ္ၾကီးဆယ္ဘြဲ႕နဲ႔ ၅၅၀ ဇာတ္နိပါတ္ေတြ မွာလည္း အဲလို အလြန္အက်ဴးေရးထားတာေတြနဲ႔ ေဖာင္းပြေနတာမုိ႔....ဇာတ္လမ္းေရးသူလို႔ သံုးလိုက္တာပါ။ ခ်က္ေတာ္ကုိ လက္ေတာ္နဲ႔ ရစ္လိုက္တာနဲ႔ ကိုယ္ဝန္ရွိလာတယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ ဘာသာက ႏူးညံ့နက္ရွိႈင္းတာ ဟုတ္ပါတယ္။ အဓိကက ဝိပႆာနာနဲ႔ ဘာဝနာ ပုိင္းက နက္ရွိဳင္းတာပါ။ ဇာတ္ေတာ္ေတြကေတာ ့အႏုပညာ အျမင္နဲ႔ ၾကည့္ရင္ေတာ့ surrealism ေတြလိုပါပဲ။ နက္ရွိႈင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒဲ့ယံုမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ယုတၱိမရွိေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒဲ့ယံုသူ မ်ားပါတယ္။ ထားပါေတာ့။ အျမင္ကုိ ေဝဖန္သံုးသပ္ ခ်ေရးျခင္းကလည္း အက်ိဳးမယုတ္ပါဘူး။ စဥ္းစားျပီး အေျဖရွာတဲ့သူေတြ ေပၚလာတာေပါ့။ မ်က္စိေနာက္ စိတ္ေကာက္စရာေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဆဲတာနဲ႔ ပုဂိုလ္ေရး တုိက္ခုိက္တာမ်ိဳး လြဲရင္ အကုန္ေရးလုိ႔ရပါတယ္။ အကုိေရးတာေတြကုိလည္း မ်က္စိေတြ ေတာ္ေတာ္ေနာက္ေနၾကျပီလား မသိ :D
ဦးေကာင္းကင္ကို တန္ေတာ့ မိစာၦဒိဌိႀကီပါပဲလား။ ခင္ဗ်ားႀကီးဟာ ဗုဒၶဘာသာကို ေကာင္းေကာင္း မေလ့လာဖူးပဲနဲ႔ ေလွ်ာက္ေဝဖန္ေနတယ္ေပါ့ေလ။ ကိုယ့္ Popularity ရေအာင္ ဘာသာတရားေတြကို စတန္႔ထြင္ တိုက္ခိုက္ျပေနတာ ေတာ္ေတာ္ အက်ဥ္းတန္ပါတယ္။
ေဝသႏၲရာဇာတ္ေတာ္ကို Surrealism သေဘာမ်ိဳးလို႔ ေျပာတယ္ေပါ့ေလ။ ဘုရားေဟာကို အမွားလို႔ ေျပာတာဟာ ဘုရားကို လိမ္ေနတယ္လို႔ ေစာ္ကားတာနဲ႔ တူတူပါပဲ။ ဘုရားကို ေစာ္ကားတာဟာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္ထုႀကီးနဲ႔ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃာ့မဟာ နာယက သာသနာေစာင့္ အဖြဲ႔ေတာ္ျမတ္ႀကီးကို ေစာ္ကားတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ဒီလိုေစာ္ကားတဲ့ blogger ေကာင္းကင္ကို ကို ထိုင္းႏိုင္ငံအထိ အေရာက္လာၿပီး အေရးယူရမယ္။ လိုအပ္ရင္ ရွင္မိုးျပာအမႈ လုပ္ထံုးအတိုင္း ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္း ရမယ္။
ဟီး။ လန္႔သြားလား။ ကိုကင္း။
:D
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဖတ္လို႕ေတာ့ ေကာင္းတယ္အကို
အကိုတို႕ လို စာတက္ေပတက္ မဟုတ္ေတာ့
သိ.ႀကား.ခဲ့.ဘူးတာေလးေတြေျပာျပ ေ၀ဖန္ခ်င္ ေပမယ့္
စကား အမွားပါမွာဆိုးလို႕
စိတ္ထဲမွာပဲ မွက္သား သြားပါတယ္
.. ခင္မင္ေလးစားလွ်က္
(ဒုတိယ၀
ေပးသြားတဲ့ ရု္ပရွင္ LINK ေလးေတြအတြက္ ေက်းဇူးပါ။ း)
အင္း..အေတြးေလးေတြ ေကာင္းတယ္ဗ်ာ..ကုိယ့္သားသမီး မိန္းမေတြကုိ ကုိယ္ပုိင္ပစၥည္းတစ္ခု သေဘာထားပုံ..စတာ ေတြေပါ့..
ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ရင္ ေလာကအျမင္နဲ႕မကုိက္ညီဘူးဗ်.ေနာ္. သူတုိ႕မွာလည္း အသက္နဲ႕ကုိယ္ပဲေလ..ပုတၲပရိစၥာဂ တုိ႕ ဘရိယပရိစၥာဂတုိ့ ေတာ့ ရွိတာေပါ့.. ဒါေတြလုပ္မွ ဘုရားဧကန္ျဖစ္ရတာလား ဆုိတာေတာ့ အင္း သံသယျဖစ္ခ်င္စရာပဲ၊ လူသာမာန္ေတြ မလုပ္ ႏုိင္တာကုိ ဘုရားျဖစ္မ့ဲသူက ဓမၼတာသေဘာအရ လုပ္ျပရ တာလား..အင္း.. စဥ္းစားစရာပဲ၊ ဥပမာ-လူေတြကုိ တရားျပဖုိ႕က်င့္ၾကံတ့ဲသူက တကယ္ ဘုရားျဖစ္တ့ဲအခါ တရားမေဟာဖုိ႕ဆုံးျဖတ္ျပီး. သဟမၸတိျဗဟၼာက လာေတာင္းပန္မွ တရားေဟာဖုိ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်တာတုိ့ေပါ့့..
ဘုရားပိဋကေတြကလည္း ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၅၄ ေတာင္ ရွိခ့ဲျပီဆုိေတာ့ ေခတ္အဆက္ဆက္ေျပာင္းလာလုိက္တာ အဲဒီအထဲ ဘယ္လုိပညာရွင္ေတြက ဘယ္လုိပုံမွားေတြ ဘယ္လုိအေတြးအေခၚေတြ ထုိးထည့္ခ့ဲမွန္း ဘယ္သူ သိႏုိင္မလဲ၊ အင္း ေျပာရရင္ေတာ့ အမ်ားၾကီးပဲဗ်ာ.. က်ေနာ္လည္းး သိသေလာက္ေတြးမိတာေလးပါ.. (အားလုံး) အမွားပါရင္ခြင့္လြတ္ပါ..
I can say definitely that author comprehend Buddhism superficially based on your article.But I like some points you write.I want to encourage author to learn Buddhism intensively and extensively.
http://www.facebook.com/notes/%E1%80%97%E1%80%AF%E1%80%92%E1%81%B6%E1%80%98%E1%80%AC%E1%80%9E%E1%80%AC-%E1%80%A1%E1%80%B1%E1%80%90%E1%80%BC%E1%80%B8%E1%80%A1%E1%80%BB%E1%80%99%E1%80%84%E1%80%B9/%E1%80%A1%E1%80%BB%E1%80%99%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%99%E1%81%BE%E1%80%80%E1%80%8A%E1%80%B9%E1%80%9C%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%85%E1%80%9B%E1%80%AC%E1%80%99%E1%80%BA%E1%80%AC%E1%80%B8%E1%82%8F%E1%80%BD%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%B7-%E1%80%B1%E1%81%80%E1%82%86%E1%82%8F%E1%81%B1%E1%80%9B%E1%80%AC/403823639664706
သေဘာတရားနားမလည္တဲ့ ေ၀ဖန္ေရးမ်ား
by ဗုဒၶဘာသာ / အေတြးအျမင္ on Thursday, May 24, 2012 at 7:38pm ·
အခုတစ္ေလာေပါ့ေလ အြန္လိုင္းေပၚမွာ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပိးေတာ့ ေခါင္းစဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အသင္းအဖြဲ႕ေတြ ဖြဲ႕ၿပီးသကာလ ျငင္းခံုရန္ျဖစ္ေနၾကတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ ျငင္းခုန္ရန္ျဖစ္တာမဟုတ္ပါဘူး ေ၀ဖန္ေဆြေႏြးေနၾကတာပါတဲ့။ ကဲ ေလ ရွိပါေစေတာ့။
အခ်ိဳ႕က ပါဠိေတာ္ကဘယ္လို အ႒ကထာကဘယ္သင္းနဲ႔ ၾကားဘူးနား၀တစ္ခ်ိဳ႕နဲ႔ ဖိန္ၾက႔လွိမ့္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၾကားဘူးနား၀နဲ႔ ေျပာဆုိထားတဲ့ ဖိန္႔လံုးလွိမ့္လံုးေတြဆုိေတာ့ ေပါ့ေပါ့ပ်က္ပ်က္နဲ႔ စာေပကုိ စနစ္တက်ေလ့လာထားဘူးတဲ့ သူမ်ားဆိုရင္ ဖိမ့္လံုးလွိမ့္လံုးဆုိတာ အလြယ္တကူသိရွိႏိုင္တယ္။ အ႒ကထာကို အျပစ္တင္စကားဆုိႏိုင္ေလေလ သူတုိ႔ေတြက ဂုဏ္ရွိရွိေလေလလို႔ ယူဆထားၾကသလားမသိဘူး အ႒ကထာဆရာကို မဲမဲျမင္တာနဲ႔ တြယ္ေတာ့တာပဲ။ သူတုိ႔တြယ္တာေတြကို ေသခ်ာဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ေအာ္ စာေပရဲ႕ သေဘာတရားကို နားမလည္လို႔ မိုက္လံုးႀကီးေနတဲ့ ငေပါေလးေတြပါလားလို႔ သံေ၀ဂျဖစ္မိပါတယ္။
က်မ္းျပဳအ႒ကထာဆရာႀကီးမ်ားဟာ ပညာရွင္ပီပီ က်မ္းကိုျပဳသြားၾကပါတယ္။ သူတို႔လက္မခံႏုိင္တဲ့ အယူအဆေတြ ဘာေတြကုိ သူတုိ႔ျပဳစုတဲ့ က်မ္းထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါကိုျမင္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ စာေပကုိ စနစ္တက် ေလ့လာသင္ၾကားထားဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ဒါေတြကို သိရွိႏုိင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။
က်မ္းျပဳဆရာဟာ သူျပဳစုတဲ့က်မ္းထဲက ၀ါက်မွာ ``ကိရ´´ဆိုတဲ့ ပုဒ္ထည့္ခဲ့ရင္ အဲဒီ၀ါက်ဟာ(သို႔) အဲဒီအေၾကာင္းအရာဟာ တိက်ခိုင္မာ ေသခ်ာမႈမရွိဘူး။ မွန္ကန္တိက်ၿပီး ယံုၾကည္ႏိုင္ေလာက္တဲ့ ပညာရွင္တစ္ေယာက္က ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ စကားလဲ မဟုတ္ဘူး။ ညအိပ္ရာ၀င္ ပံုျပင္ေတြလို အဆင့္ဆင့္လက္ကမ္းလာတဲ့ ယံုတမ္းစကားမွ်သာျဖစ္တယ္။ ေနာက္လာေနာက္သားေတြကို ေရွးမေထရ္ႀကီးမ်ား ဒီလိုအယူအဆရွိတယ္ဆုိတာကို သိရွိရၿပီးေတာ့ ဗဟုသုရပါေစေတာ့ဆိုတဲ့ စိတ္ထားနဲ႔ သူျပဳစုတဲ့က်မ္းမွာ ထည့္ေပးထားခဲ့ချခင္းျဖစ္တယ္။
ဒီေနရာမွာ အထူးမွတ္သားစရာတစ္ခုက ``ကိရ´´ပုဒ္ဟာ ေနာက္ထပ္ အဓိပၸါယ္တစ္ခုရွိေသးတယ္ဆုိတာပဲ။ ေနာက္တစ္ခုက က်ဥ္းေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို အမ်ားနားလည္ေအာင္ က်မ္းဆရာက ခ်ဲ႕ၿပီးရွင္းျပလိုတဲ့အခါမွာလဲ ဒီ``ကိရ´´ ပုဒ္ကို သံုးေသးတယ္ဆိုတာပဲ။
အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ခ်ဲ႕မယ္ဆိုရင္ ``ကိရ-ခ်ဲ႕ဥိးအံ့´´ လို႔ အနက္အဓိပၸါယ္ျပန္ရတယ္။ အေပၚစာပိုဒ္က ကိရကိုေတာ့ ႀကိယာပုဒ္နဲ႔တြဲၿပီးေတာ့ ``၀ဒႏၱိကိရ-ဆိုကုန္သတဲ့´´လို႔ အနက္အဓိပၸါယ္ျပန္ရတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကိရပုဒ္ပါတိုင္းလဲ ခိုင္မာမႈမရွိဘူးလို႔ေတာ့ တစ္ထစ္ခ်မွတ္လို႔မရဘူး။ ဒါကို အထူးသတိျပဳမွတ္သားေစခ်င္တယ္။
၀ါက်ရဲ႕ ႀကိယာအခ်မွာ ``ဒ႒ဗၺံ´´လို႔ ခ်ခဲ့ရင္ ဒီစကားကို အေသအခ်ာ မွတ္သားထားရမယ္လို႔ ဆိုလိုျခင္းျဖစ္တယ္။
``ေ၀ဒိတဗၺံ´´လို႔ ခ်ခဲ့ရင္ေတာ့ ဒီစကား ဒီအခ်က္အလက္ကို က်မ္းျပဳဆရာကိုယ္တုိင္က သံသယျဖစ္ေနတယ္။ သူကိုယ္တုိင္ တထစ္ခ် မယံုႏိုင္ေသးဘူး။ မွားတယ္ မွန္တယ္လို႔ သူကိုယ္တိုင္ တထစ္ခ် မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေသးဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီအျဖစ္အပ်က္ ဒီအခ်က္အလက္ဟာ ေလာေလာဆယ္မွာ အခိုင္မာဆံုးျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူဒါကို ထုတ္ေဖာ္ၿပီး ျပသရျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ဒီထက္ ခိုင္မာတိက်တဲ့ အေထာက္အထားကို ရခဲ့လွ်င္ေတာ့ ဒီအခ်က္အလက္ကို ပယ္ဖ်က္ပစ္လိုက္ပါလို႔ ဆိုလိုတဲ့ သေဘာျဖစ္တယ္။
``၀ဒႏၱိသဒၵါ၊ ရွိတံုပါ၊ ဆရာမႏွစ္သက္´´တဲ့။
၀ါက်ရဲ႕ ႀကိယာပုဒ္ကို ``၀ဒႏၱိ´´လို႔ ဆိုခဲ့ရင္ ဒီအယူအဆ ဒီအခ်က္အလက္ကို က်မ္းျပဳဆရာကိုယ္တုိင္က မႏွစ္သက္ လက္မခံႏုိင္ဘူး။ မယံုၾကည္ဘူး။ လူအမ်ားအျပားက ေျပာဆိုေနၾကလို႔သာ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ မွတ္သားဖို႔အတြက္ ဗဟုသုတအေနနဲ႔ သူျပဳတဲ့က်မ္းမွာ ထည့္ျပရျခင္းျဖစ္တယ္။
ပါဠိစာေပနဲ႔ မနီးစပ္သူမ်ားကေတာ့ နားရႈပ္ၿပီး မ်က္စိလည္ေနေလာက္ၿပီလို႔ ဦးဇင္းယူဆတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပါဠိ၀ါက်တစ္ခုထုတ္ၿပီးေတာ့ အထက္က ရွင္းလင္းခ်က္ေတြနဲ႔ ဦးဇင္းတုိ႔ ေလ့လာၾကည့္ၾကရေအာင္...။
``ရာဇာ ကိရ ပုေဗၺ ေစတိယဂၤေဏ သဥပါဟေနာ အဂမာသိ၊ နိသဇၨနတၳာယ ပညတၱကဋသာရကဥၥ အေဓာေတဟိ ပါေဒဟိ အကၠမိ၊ တႆာယံ နိႆေႏၵာတိ ၀ဒႏၱိ´´ (ဒီဃနိကာယ္၊ သီလကၡႏၶ၀ဂၢ႒ကထာ၊ ႏွာ-၁၂၆၊ ပိုဒ္-၁၁)
ဒီ၀ါက်ဟာ အ႒ကထာက်မ္းျပဳအေက်ာ္ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသမေထရ္ျမတ္ေရးသားတဲ့ သီလကၡန္အ႒ကထာကျဖစ္တယ္။
``ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးဟာ ေစတီရင္ျပင္မွာ ဖိနပ္စီးၿပီး သြားခဲ့သတဲ့၊ ရဟန္းေတာ္စတဲ့ အရွင္သူျမတ္ေတြထိုင္ဖုိ႔ ခင္းထားအပ္တဲ့ သင္ျဖဴးေပၚမွာ ေျခေရမေဆးတဲ့ ေျခေထာက္တို႔နဲ႔ တက္ၿပီး နင္းသတဲ့။ အဲဒီကံေတြရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေၾကာင့္ အခုလို ေျခဖ၀ါး ဓားခြဲၿပိးေတာ့ မီးခဲကင္ခံ၇တာလို႔ ဆရာမ်ားက ဆိုကုန္သတဲ့(သူဆရာသမားမ်ားက ေျပာခဲ့တယ္)´´ ဒါဟာ အထက္က ပါဠိ၀ါက်ရဲ႕ ျမန္မာျပန္ျဖစ္တယ္။
အထက္က ျပခဲ့တဲ့ ပါဠိ၀ါက်ကို ၾကည့္လိုက္ပါတယ္။
နံပါတ္တစ္အေနနဲ႔ သတဲ့ အနက္ထြက္တဲ့ ``ကိရ´´ပုဒ္ပါေနတယ္။
နံပါတ္ႏွစ္အေနနဲ႔ ႀကိယာအခ်မွာ ``၀ဒႏၱိ´´ပုဒ္နဲ႔ ခ်ထားျပန္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီး ေျခဖ၀ါးဓားခြဲခံ၇တာဟာ ေစတီရင္ျပင္ကို ဖိနပ္မစီးပဲသြားလို႔ သင္ျဖဴးေပၚကို ေျခေရမေဆးတဲ့ ညစ္ပတ္ေပပြေနတဲ့ ေျခေထာက္နဲ႔တက္ခဲ့လို႔ ခြဲခံရတယ္ဆိုတာကို အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ ကိုယ္တိုင္က မယံုၾကည္ဘူး။
ဒါေပမယ့္ ဒီထက္ေကာင္းတဲ့ ခိုင္လံုတဲ့ တိက်တဲ့ အေၾကာင္းအရာကိုလဲ သူကိုယ္တုိင္ရွာမေတြ႔ဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သူ႔ေခတ္တုန္းက ဒီအခ်က္အလက္က လူေျပာသူေျပာမ်ားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူဒါကို သူရဲ႕က်မ္းမွာ ထည့္ေပးခဲ့တာျဖစ္တယ္။
ဒါေတြကို မသိနားမလည္တဲ့ လူဖ်င္း လူအ လူန လူညံ့ လူထုိင္း လူနလပိန္းတံုး လူ႔ငႏြား အ,ၿပီးရင္း အ,ရင္းနဲ႔ ေသမယ့္ အေကာင္အခ်ိဳ႕ဟာ အ႒ကထာဆရာေတြ ဘာျဖစ္သေလး ညာျဖစ္သေလးနဲ႔ သူ႔တုိ႔ရဲ႕တစ္ထြာ တစ္မိုက္ရွိတဲ့ ဥာဏ္စုတ္ဥာဏ္ျပတ္ကေလးနဲ႔ ေ၀ဖန္ေလ့ရွိၾကတယ္။
လူတစ္ဘက္သားရဲ႕ အယူအဆမွားေနတယ္ဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္မွားတယ္လို႔ ေထာက္ျပႏုိင္ရံုနဲ႔ မလံုေလာက္ေသးဘူး။ အမွားကိုေထာက္ျပၿပီးေတာ့ အမွန္နဲ႔ အစားထိုးျပသေပးႏိုင္ဖို႔လဲ လိုေသးတယ္။
ဗုဒၶဘုရားရွင္ဟာ မိစၧာအယူ၀ါဒေတြ ၾကားထဲမွာ ေနာက္မွေပၚထြန္းလာၿပီးေတာ့ သာသနာကို ေအာင္ျမင္ျဖစ္ထြန္းစြာ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ခဲ့တာဟာ အမွားကို ေထာက္ျပၿပီးေတာ့ အမွန္နဲ႔ အစားထိုး ေပးႏိုင္ခဲ့လို႔ပဲျဖစ္တယ္။
အ႒ကထာဆရာေတြရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြကို ပယ္ဖ်က္ခ်င္ရင္ အ႒ကထာဆရာေတြထက္ ေတာ္ေနတတ္ေနဖို႔လိုပါတယ္။ အခုေတာ့ သူတို႔ခမ်ာမွာ အ႒ကထာဆရာက ပညာရွိနည္းနဲ႔ ေျပာသြားတာေတာင္ မသိႏိုင္ၾကတဲ့ ဘ၀ေတြျဖစ္ေနၿပီးေတာ့ အ႒ကထာဆရာကို ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ေစာ္ကားေနၾကတဲ့ ဒုေမၼဓေတြရဲ႕ မုိက္ရူးရဲမႈကုိ တကယ္ကို အံ့ၾသမင္သက္ျဖစ္မိပါတယ္။
ဒီသေဘာတ၇ားေလးေတာင္ နားမလည္ပါပဲ ေ၀ဖန္ေရးေဆြးေႏြးေခါင္းစဥ္တပ္ထားတဲ့ မိမိတို႔ကုိယ္ မိမိတို႔ ျပန္လည္ဆန္းစစ္သင့္ေနပါၿပီ။
...............................................................................................မိုးသု(မႏၱေလး)
ကိုေကာင္းကင္ကိုနဲ႔ ခေရငယ္..ေရ..စာမ်ားမ်ားဖတ္ဗ်ာ..
မိန္းမနဲ႕ ကေလးေတြကိုယ္တိုင္က ပါရမီကိုျဖည့္ခ်င္လို႔ လိုလိုလားလားနဲ႔ အၾကည္အသာ လက္ခံလိုက္တာပါ.. ရုန္းရင္း၊ ဆန္ခတ္နဲ႔ သူသတ္လက္ထဲအပို႔ခံရသလို မဟုတ္ပါဘူး.. မင္းၾကီးေတာင္ သာဓုေခၚပါတယ္.. ကာလေပါင္းမ်ားစြာ ပါရမီျဖည့္ရမယ့္အခရီးအတြက္ ဒီလိုပါရမီျဖည့္ဖို႔ၾကံဳၾကိဳက္လာတာဟာ စင္စစ္သူေတာ္ေကာင္းၾကီးေတြအဖို႔ (ရလာမည့္ အက်ိဴးေက်းဇူးကို ေသေသခ်ာခ်ာသိသည့္ အားေလွ်ာ္စြာ) တုန္လွဳပ္မႈမရွိပါဘူး.. အခု ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ (ပေဒသရာဇ္) ေလးဘာေလးနဲ႔ စြတ္စြဲေနတာ တျခားသူမဟုတ္ဘူးေနာ္.. ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဗ်ာ..ဥာဏ္ေလးတထြာတမိုက္ဗ်ာ.. စၾကာ၀ေတးမင္းရဲ႕ စည္းစိမ္ကို ဖုန္းေတာင္းယာစကာ ကိုယ္ခ်င္းမစာႏိုင္ပဲ (ဟယ္..ဒီေလာက္မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး) လို႔ေျပာသလို ျဖစ္ေနေပါ့.. ဒီလိုေတြးတိုင္း အေတြးရဲရင့္တယ္မထင္ေလနဲ႕ဗ်ာ.. ဒါဟာ မွန္ကန္တဲ့ အေတြးအျမင္မဟုတ္ပါး.. အေတြးရဲရင့္တာက မွန္ကန္တဲ့နယ္ပယ္မွသာ အသံုးက်တာပါ..ဟုတ္ျပီေနာ္..
(ဥပမာထိုးျပလွ်င္ ေ၀ႆႏၲရာမင္းၾကီးသည္ ဘုရားအျဖစ္ပါရမီျဖည့္ရန္အလို႔ငွာ တိုင္းျပည္သာမက ဆင္ျဖဴေတာ္ပါလွဳမည္ျဖစ္သည္။ သူ႕အလုပ္သူလုပ္ရာတြင္ ကံဆိုးစြာျဖင့္ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ေနရေသာေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ားျဖင့္ ထိတ္တိုက္ေတြ႕ေလျပီ။ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားကလည္း ထိုက္သင့္ေသာ တုန္႕ျပန္မႈျဖင့္ ျမိဳင္ရပ္သို႔ ႏွင္ေလေတာ့သည္။
ဥပေဒသကိုဆြဲထုတ္ၾကည့္လွ်င္ မည္သူမွ် မမွားေပ၊ ဘုရားအေလာင္းကလည္း ဘုရားအေလာင္းအလုပ္လုပ္မည္။ ျပည္သူကလည္းျပည္သူအလုပ္ ျပည္သူလုပ္သည္။)
မိန္းကေလးကိုယ္တိုင္ကကို ဟင္..ေယာကၤ်ားျဖစ္ျပီး မိန္းမေတြအတိုင္းပဲလို႔ ေျပာေနၾကတာပဲ..
စကားလံုးအတိုင္းသာ အပ္က်၊ မတ္က် ေကာက္မယ္ဆိုရင္ အခံရခက္စရာခ်ည္းပါပဲ..
ေလာကမွာ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ သဘာ၀တစ္ခုက မိန္းမကလည္း ေယာကၤ်ားမေကာင္းေၾကာင္းေျပာရင္း..တပ္မက္ၾကသလို..ေယာကၤ်ားကလည္း မိန္းမေတြကို ႏွိမ္စကား၊ အထင္ေသးစကားေတြ ေျပာရင္းနဲ႕ပဲ ဒူးေထာက္ေနရတာေတြအမ်ားၾကီးပါ.. ဒါေၾကာင့္လည္း စကားပံုေတြ ေပၚလာရတာပါ.. ကိုင္း..မိန္းကေလးဘက္က ေယာကၤ်ားေလးဘက္ကို ဘယ္လိုမွတ္ခ်က္ေတြေပးထားလည္းဆိုတာ ၾကည့္စို႔.. မိန္းကေလးဘက္ကလည္း ေယာကၤ်ားေလးေတြကို ပယ္ပယ္နယ္နယ္တြယ္ထားတာရွိသလို..သူတို႔ကိုယ္သူတို႔လည္းျပန္ေလွာင္ထားပါတယ္.. ဒါေၾကာင့္ဒီအသံုးအႏႈန္းေတြဟာ ႏွိမ္လံုးေတြမဟုတ္ပဲ ကိုယ္ဆိုခ်င္တဲ့အဓိပါယ္ကို ထင္းကနဲေပၚေအာင္သာ သံုးျခင္းျဖစ္ပါတယ္..
ဥပမာ.. (ဒီေကာင္ကြာ..မိန္းမလို၊ မိန္းမရ ဆန္လိုက္တာ) ဆိုရင္ ဒါဟာ ၾကားရသူတိုင္းအဖို႔ မိန္းမသားထုၾကီးကို ေစာ္ကားတယ္လို႔ မထင္ၾကပဲ..စိတ္ထားက်ဥ္းေျမာင္း၊ ေသးသိမ္သူဟု သေဘာေပါက္ရံုသာ ရွိပါတယ္..
In passing, also, I would like to say that the first time Adam had a chance he laid the blame on Woman.
Nancy Astor
ၾကံဳတုန္းေျပာရဦးမယ္.. အာဒမ္ဟာ အခြင့္ရရခ်င္း မိန္းမအေပၚအျပစ္ပံုခ်တာပဲ။
But remember, a man ends by hating the woman who he thinks has found him out.
Jennie Jerome Churchill
ေနာက္ဆံုးပိတ္မေတာ့.. ေယာကၤ်ားေတြဟာ သူတို႔အေၾကာင္း သိသြားတယ္လို႔ ထင္တဲ့ မိန္းမေတြကို မုန္းေတာ့တာပဲ။
He believed that all women who want to should free, equal, independent, creative, well-informed, and lead stimulating, interesting lives. Except me.
Lucille Kallen
ကြ်န္မေယာကၤ်ားဟာ မိန္းမအားလံုးလြတ္လြတ္လပ္လပ္၊ ညီညီမွ်မွ် သီးျခားရပ္တည္ႏိုင္ျပီး ပညာတတ္ေျမာက္တီထြင္ၾကံဆ လွံဳ႕ေဆာ္အားတိုး စိတ္၀င္စားဖြယ္ဘ၀ စံစားသင့္တယ္လို႔ ယံုၾကည္တယ္.. ကြ်န္မကလြဲရင္ေပါ့..
A man without a wife is as a helpless barge without a towboat.
Helen Rowland
မိန္းမမရွိတဲ့ ေယာကၤ်ားဟာ ဆြဲေလွမပါတဲ့ ကူးတို႔ေဖာင္ၾကီးလိုပဲ..
The only really happy people are married women and single men.
MarleneDietrich
ဘ၀မွာ တကယ္ေပ်ာ္တဲ့သူေတြဟာ လင္ရွိမိန္းမေတြနဲ႕ လူပ်ိဴၾကီးေတြပဲ..
Though courtship turns frogs into princes, marriage turns them quietly back.
Marge Piercy
လူပ်ိဴလွည့္တုန္းကေတာ့ ဖားမင္းသားေလးေပါ့..အိမ္ေထာင္လည္းက်ျပီးေရာ ဖားျပန္ျဖစ္သြားကေရာ..
After a few years of marriage a man can look right at a woman without seeing her and a woman can see right through a man without looking at him.
လက္ထပ္ျပီး ႏွစ္မၾကာခင္ ေယာကၤ်ားက မိန္းမကိုစိုက္သာၾကည့္ျပီး ဘာမွမျမင္ဘူး၊ မိန္းမက ေယာကၤ်ားကိုမၾကည့္ပဲ အကုန္ျမင္တယ္..
ႈ
I never married because I have three pets at home which answer the same purpose as a husband. I have a dog which growls every morning, a parrot which swears all afternoon, and a cat that comes home late at night.
Marie Corelli
ကြ်န္မ အိမ္ေထာင္မျပဳတဲ့အေၾကာင္းကေတာ့..ေယာကၤ်ားနည္းတူျပဳမူမယ့္အေကာင္သံုးေကာင္အိ္မ္မွာေမြးထားလို႔ပဲ.. မနက္တိုင္းေဟာင္တဲ့ေခြးရယ္၊ တစ္ေန႕လည္လံုးဆဲေနတဲ့ ၾကက္တူေရြးရယ္၊ ညမိုးခ်ဳပ္မွ အိ္မ္ျပန္လာတဲ့ ေၾကာင္တစ္ေကာင္ရယ္..
A woman's husband of course must keep her. It's his right. What did he marry for?
Augusta Johnstone.
ေယာကၤ်ားကမိန္းမကို လုပ္ေကြ်းရမွာေပါ့..သူလက္ထက္တာ ဒီအခြင့္အေရးအတြက္မဟုတ္လား..
I hated rows unless I made them myself.
Gertrude Atherton
ကြ်န္မကိုယ္တိုင္မပါတဲ့ ရန္ပြဲအားလံုးကိုမုန္းတယ္..
The great and almost only comfort about being a woman is that one can always pretend to be more stupid than one is, and no one is surprised.
Frya Stark
မိန္းမျဖစ္ရတဲ့ အက်ိဴးတစ္ခုကေတာ့ အခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ႏိုင္တာပဲ၊ ဘယ္သူကမွလည္း မအံ့ၾသဘူး.
If you are beautiful, your husband is your slave; if your plain, you are his upper servant.
Gertrude Atheton
ရွင္ရုပ္ေခ်ာရင္ ရွင့္ေယာကၤ်ားက ရွင့္ရဲ႕ ကြ်န္ၾကီးေပါ့.
ရွင္ရုပ္မေခ်ာရင္ေတာ့ ရွင္က သူ႕ရဲ႕ အထက္တန္းစား အေစခံပဲ..
If you want to get revenge on a man, marry him.
Belinda Hadden & Amada Chrisrie
ေယာကၤ်ားတစ္ေယာက္ကို ကလဲ့စားေျခခ်င္ရင္ သူ႕ကိုသာ လက္ထပ္လိုက္။
A bachelor is a large body of egotism, completely surrounded by caution and fortified at all points by suspicion.
Helen Rowland
လူပ်ိဳၾကီးဆိုသည္မွာ ၾကီးစြာေသာ သတိ၀ီရိယျခံရံလ်က္ ေနရာတကာ မသကၤာစိတ္ျဖင့္ က်ားကန္ထားေသာ ငါသာလွ်င္ မဓာန ၀ါဒရွင္ၾကီးျဖစ္ပါသည္။
နာမည္ေက်ာ္ စာေပနယ္၊ သရုပ္ေဆာင္နယ္၊ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္အသီးသီးမွ အမ်ိဴးသမီးမ်ား၏ ေယာကၤ်ားေတြအေပၚထားသည့္အျမင္မ်ားကို အနည္းငယ္တင္ျပလိုက္ပါတယ္.. မွတ္ခ်က္ေတြကိုဖတ္ရင္းနဲ႕ .. ေခါင္းမွာ ဂ်ိဳေပါက္မေပါက္ လက္နဲ႔စမ္းခ်င္လာလိမ့္မယ္ထင္တယ္.. အဟက္..ဟက္.. တန္ဖိုးရွိတဲ့အခ်ိန္ေတြကို ဆက္ျပီးျဖဳန္းခ်င္ရင္ေတာ့..အဆိုပါမွတ္ခ်က္ေတြကို ထပ္မံျပီးေလကန္ေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္..
တကယ္လို႔မ်ား မိမိကိုယ္ကို သိပ္ျပီးအထင္ၾကီးလြန္းတဲ့ မဟာပုရိသ၀ါဒရွင္ေတြအဖို႔ မိန္းကေလးေတြ အရူးလုပ္မခံရေစဖို႔ပဲ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္.. အဲ..ဒီထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဴးလည္းပါသေပါ့ဗ်ာ.. တခါတရံမ်ားေတာင္ မိန္းကေလးေတြရဲ႕ ပါးရည္နပ္ရည္နဲ႔ အကင္းပါးမႈကို အထင္ၾကီးမိတာ ၀န္ခံပါတယ္..
ေနာက္ဆံုးမွတ္ခ်က္ကေတာ့..မိန္းကေလးေတြဟာ ေယာကၤ်ားေတြေလာက္မေတာ္ဘူးလို႔ထင္တဲ့ ေယာကၤ်ားေလာက္ တုန္းတာ မရွိဘူးလို႔ ေျပာပါရေစေတာ့.. ဒီလိုေယာကၤ်ားမ်ိဴးေတြပဲ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ၾကိဴးဆြဲမႈေအာက္မွာ ႏြားတစ္ေကာင္လို ကုန္းရုန္းလုပ္ေပးရတာပါပဲ.. ေရခ်ိဴေလးတိုက္၊ ျမက္ေျခာက္ေလးေကြ်းလို႔ေပါ့..အဟက္..ဟက္..
Hey. I'm sorry to trouble you but I happened to run across your blog website and noticed you happen to be using the exact same template as me. The only problem is on my site, I'm unable to get the theme looking like yours.
Would you mind emailing me at: luzbrunson@gmail.
com so I can get this figured out. By the way I've bookmarked your web page: http://www.blogger.com/comment.g?blogID=6028901933327882406&postID=2003197900135543699 and will be visiting often. Many thanks!
My blog - Www.artsofunderstanding.org
Post a Comment