Wednesday, January 16, 2013

စဥ္းစားဖို႔ မလိုေသာ… ‘ဘက္’

“မင္း အဲဒီ့ဘက္ကလူပဲ ျဖစ္ရမယ္”

အဲဒီလို ေျပာလိုက္တဲ့ စကားကုိယ္၌မွာ စြပ္စြဲသူဟာ မမွ်တဘူးဆိုတာကို ျပေနတယ္။ အဲဒီ့လိုေျပာျခင္းက “ငါတုိ႔က ဒီဘက္က မို႔လို႔ ဒီစကားေျပာတယ္။ မင္းတို႔က ငါတို႔နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ စကားေတြေျပာလာေတာ့ အဲဒီ့ဘက္က ပဲ ျဖစ္ရမယ္” ဆုိျပီး သူတို႔တယူသန္တိုင္း သူမ်ားလည္း တယူသန္ရမယ္ဆိုတဲ့ အျမင္နဲ႔ သူတို႔စိတ္နဲ႔ သူမ်ားကုိလိုက္ႏွိဳင္းေနတာကုိ ေဖာ္ျပေနတယ္။ အဲလိုလူေတြဟာ... ဒီစကားေျပာရင္ ဒီဘက္က၊ ဟုိစကားေျပာရင္ ဟုိဘက္ကပဲ ျဖစ္ရမယ္လို႔ အျမဲတမ္းၾကီး တရားေသ စြဲထားပံုရတယ္။ အဲလို လူေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္၊ တဘက္သား ေျပာလာတဲ့ စကားမွ်တမွႈ ရွိမရွိ ဆိုတာကုိ စဥ္းစားႏုိင္စြမ္း မရွိသူေတြျဖစ္တယ္။ တျခားသူ ေျပာတဲ့စကားရဲ႕ အႏွစ္သာရကို လ်စ္လ်ဴရွႈကာ ဟိုဘက္ ဒီဘက္ဆိုတဲ့ ဘက္ေတြကို စစဥ္းစားျပီး အဲဒီ့လို အျမဲတမ္း (အေထာက္အထား မရွိဘဲ) စြပ္စြဲေလ့ရွိသူဟာ သူကုိယ္တိုင္အတြက္ေတာ့ “ငါဒီဘက္ကမို႔လို႔ ဒီစကားေျပာရတယ္” ဆိုတဲ့သေဘာကို ဝန္ခံလိုက္တာနဲ႔ အတူတူပဲ။

မွ်တမွႈကို လ်စ္လ်ဴရွႈျပီး အဲလို ဘက္ကိုစစဥ္းစားတဲ့သူ၊ ကုိယ့္ဘက္ကုိယ္ယက္တဲ့သူေတြ မ်ားတယ္ဆိုတာကလည္း ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘက္ကိုအေျခခံျပီး ေျပာလာတဲ့ သူတေယာက္၊ မမွ်တဘဲ ကိုယ့္ဘက္ကုိယ္ယက္ျပီး ေျပာလာတဲ့လူတေယာက္ကုိ က်ေနာ္ရင္ဆိုင္ရရင္ သူ တကယ္ ဘက္လိုက္ျပီး ေျပာတာ ျဖစ္ေနဦးေတာ့။ မင္းဘယ္ဘက္က မုိ႔လို႔ ဒီလိုစကားမ်ိဳးေျပာတာလို႔ (ကုိယ္လည္းမသိဘဲ) ရမး္သမ္းစြပ္စြဲတာမ်ိဳး လုပ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီ့လူက သူနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ သူ႔အုပ္စုဘက္မွာ ရပ္တည္ျပီး ေျပာေနတယ္ ဆိုရင္ေတာင္ အဲလိုေျပာလာတဲ့ စကား မွ်တမွႈ ရွိမရွိကုိပဲ စဥ္းစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာေပးရရင္ မွန္ကန္မယ္ ဆိုရင္ ျမန္မာေတြလည္း ျမန္မာဘက္က၊ ကခ်င္ဆိုလည္း ကခ်င္ဘက္က၊ ကုလားဆိုလည္း ကုလားဘက္က၊ တရုတ္ဆိုလည္း တရုတ္ဘက္က၊ ဆရာဝန္ဆုိရင္လည္း ဆရာဝန္ဘက္က ၊ သတင္းေထာက္ ဆိုရင္လည္း သတင္းေထာက္ ဘက္က ရပ္တည္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ အဂၤလိပ္ေတြ ဂ်ပန္ေတြ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ မတရားလုပ္လာခဲ့စဥ္က နယ္ခ်ဲ႕ခဲ့စဥ္က ျမန္မာေတြ ျမန္မာဘက္က ရပ္တည္ခဲ့တာဟာ မွန္ကန္ေနတာပဲ။ (ျမန္မာျမန္မာခ်င္း ဝင္ရပ္လို႔ မဟုတ္ပါ။ မွန္ကန္တဲ့ ဘက္က ရပ္တည္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျဖစ္တဲ့အတြက္ ျမန္မာဘက္ကပဲ ရပ္ရမယ္ ဆိုတာ မမွ်တသလိုပဲ ျမန္မာျဖစ္လို႔ ျမန္မာဘက္က မရပ္ရဘူး၊ရပ္ရင္ ဘက္လိုက္တာ ဆိုတာလည္း မွားယြင္းပါတယ္။) ဆရာဝန္တေယာက္ ဆိုပါစုိ႔။ တျခားဆရာဝန္ တစု ျပႆနာ ျဖစ္ေနတဲ့ အခါမွာ အဲဒီ့ဆရာဝန္ေတြ မွန္ေနရင္ နစ္နာေနရင္ အဲဒီ့ဆရာဝန္ေတြဘက္က ဝင္ျပီး ရပ္တည္ေပးတာဟာ ဘက္လိုက္တာ မဟုတ္ပါ။ အဲလိုပဲ အဲဒီ့ဆရာဝန္ေတြက လြန္ေနတာ၊ ျပႆနာ ရွာတာျဖစ္ေနရင္ ဆရာဝန္ျဖစ္လ်က္နဲ႔ ဆရာဝန္ေတြဘက္က ရပ္တည္မေပးဘဲ တျခားဘက္ကေန ရပ္တည္ေပးရမွာပါ။ တကယ္ေတာ့ ဘယ္သူျဖစ္လို႔ ဘယ္စကားေျပာတယ္ ဆုိတာေတြ၊ “ဘက္” ဆိုတာေတြကုိ စစဥ္းစားကတည္းက လမ္းေၾကာင္းက လြဲေနျပီ။ ေျပာတဲ့စကား မွန္မမွန္ သင့္မသင့္ကို အာရံုမရွိေတာ့ပဲ ပုဂၢိဳလ္ေရးေတြ ဘယ္သူမုိ႔လို႔ ဘာေျပာတယ္ ဆိုတဲ့ အစြဲေတြ ပါေနျပီ။

တကယ္ျဖစ္ရမွာ ေျပာတဲ့စကားမွန္မမွန္ ယုတၱိရွိမရွိ မွ်တမွႈ ရွိမရွိကုိပဲ စဥ္းစားျပီး မမွ်တရင္ အက်ိဳးသင့္အေၾကာင္းသင့္ ေခ်ပရမွာ။
ေကာင္းကင္ကုိ 
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၉ ရက္ေန႔က Facebook မွာ ေရးခဲ့တဲ့ Note ကို blog မွာ ျပန္တင္တာပါ။

4 comments:

မိုးနတ္ၾကယ္စင္ said...

အကိုေတာ္႔ Note ေလးလာဖတ္သြားတယ္ အကိုေတာ္:)မွတ္သားစရာေတြ တပံုခ်ည္းရယ္...
ခင္တဲ႔...မုိးနတ္

၀ိမြန္ said...

ႀကံဳေနက်ေပါ့ ေကာင္းကင္ကို။ ေကာင္းကင္ကို ကို ေထာက္ခံျပီး ေကာမန္ ့ေပးလုိ ့ ေကာင္းကင္ကိုကို သေဘာမေတြ ့သူေတြက "ေကာင္းကင္ကိုဘက္" ကလို ့ ေျပာႀကပါဦးမယ္။ ေကာင္းကင္ကိုရဲ ့ စာေတြထဲမွာ ကိုယ့္ခံယူခ်က္နဲ ့တုိက္ဆိုင္တဲ့ ပို ့စ္ဆိုရင္ ေကာမန္ ့၀င္ေရးျဖစ္ျပီး ကိုယ့္ခံယူခ်က္နဲ ့ မတိုက္ဆိုင္တဲ ့ပို ့စ္ဆိုရင္ ဖတ္ရံုပဲ ဖတ္ျပီး တိတ္တိတ္ေလး ျပန္သြားသူပါ။ ၀ိမြန္
ဘယ္သူ ့ဘက္မွ မလိုက္ပါဘူးရွင္။ စာေတြ ဆက္ေရးပါဦး ေကာင္းကင္ကို။

AUNG MYO KYAW said...

အစဥ္အျမဲ၀င္ေရာက္ဖတ္ရွဳ႕လွ်က္ပါ။အစဥ္ေလးစားလွ်က္

AUNG MYO KYAW said...

အစဥ္အျမဲ၀င္ေရာက္ဖတ္ရွဳ႕လွ်က္ပါ။အစဥ္ေလးစားလွ်က္